Prodavac je dužan da isporuči robu koja je saobrazna ugovoru, saglasno čl. 50.  Zakona o zaštiti potrošača kao i da odgovara za nesaobraznost isporučene robe.

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, Favoloso prihvata obavezu da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 10 dana od prijema reklamacije, odgovori kupcu sa obrazloženjem odluke i predlogom rešavanja. 

Ukoliko je u pitanju proizvod koji:

  • Po sadržini, kvalitetu i svrsi odgovara opisu prodavca
  • Po sadržini, kvalitetu i svrsi odgovara opisu koje je dalo treće lice u ime prodavca
  • Poseduje potrebna svojstva po zahtevu kupca
  • Poseduje svojstva potrebna za korišćenje uređaja iste vrste

Tada je usluga saobrazna ugovorenoj i u tom slučaju zakonska odgovornost Favoloso ne postoji. 

Otklanjane nesaobraznosti posle isteka zakonskog roka

Posle isteka zakonskog roka saobraznosti robe (2 godine), kupac je sam odgovoran za slanje robe na servis. U tom slučaju, samo on snosi troškove slanja i primanja robe i troškove popravke. Spisak servisa isporučuje se zajedno sa dokumentacijom koja ide uz robu. Pojedini proizvođači daju samo podatke o centralnom ovlašćenom servisu, koji kupca dalje preusmerava na njemu najbliži ovlašćeni servis. Brojevi telefona i adrese svih ovlašćenih servisa možete pronaći u okviru segmenta Prava potrošača.

GARANCIJA 

Garancija predstavlja izjavu proizvođača kojom se potrošaču garantuju veća prava nego što je to propisano Zakonom.  Garantni list se izdaje u pisanoj formi i sadrži sledeće podatke: naziv i adresu davaoca garancije, roba na koju se garancija odnosi, sadržinu garancije i uslove za ostvarivanje prava iz garancije kao i tome da se garancijom ne utiče na prava potrošača u slučaju nesaobraznosti robe ugovoru. Garanciju izdaje prvenstveno proizvođač, a zatim je trgovac u obavezi da, bez dodatne naknade, potrošaču vrati plaćeni iznos, izvrši zamenu ili popravku ili na drugi način postupi s robom, ako roba ne odgovara sadržini garantne izjave koji se na tu robu odnosio. Međutim, davalac garancije garantuje saobraznost uređaja specifikaciji proizvođača kao i ispravno funkcionisanje samo u slučajevima kada potrošač ispravno rukuje i pridržava se uputstva za rukovanje.

Polazeći od odredbe člana 52. Zakona o zaštiti potrošača, trgovac je dužan da se prilikom zaključenja ugovora o prodaji robe uzdrži od upotrebe izraza „garancija“, ako po osnovu ugovora o prodaji, potrošač ne stiče više prava nego iz zakonske odgovornosti trgovca za nesaobraznost robe ugovoru i drugih prava u skladu sa ovim zakonom. Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru, koja se pojavi u roku od 2 godine od dana prelaska rizika na potrošača. U tom smislu, garancija se moze odnositi isključivo ukoliko potrošač stiče više prava, kada je period odgovornosti trgovca duži od 24 meseca.